Tuesday, March 06, 2007

Naib Johan

Hari Ahad yang lepas telah menawarkan satu lagi pengalaman menarik dalam hidup aku. Aku melakukan satu kerja yang dah lama ditinggalkan. Kerja yang kali terakhir dilakukan pada tahun 1999. Kerja yang boleh memberi pengalaman yang menyeronokkan atau memalukan. Dan kali ini kedua-dua pengalaman itu aku perolehi. Kerja itu ialah masuk pertandingan nasyid.

Sebelum ini aku involve nasyid bermula pada masa aku sekolah dulu. Masuk salah satu universiti di selatan tanahair pun aku masih join untuk wakil blok dan kolej. Pencapaian terbaik aku ialah tempat ke-3 pertandingan inter kolej. Tapi aku bukanlah lead vocal. Sekadar backup vocal. Orang yang bagi harmoni. Lagipun suara aku tak sesedap mana.

Tu dulu..

Sekarang nak jadi cerita kolej aku takde penyertaan untuk pertandingan nasyid inter kolej sempena hari terbuka salah satu kolej kat kampus. Member aku pun ajak untuk tubuh satu team untuk pertandingan tu. Memandangkan member ajak dan tak nak menghampakan permintaan dia, aku pun ikut serta lah. Member...

Dengan latihan intensif selama 2 hari, kami dengan penuh yakinnya melangkah ke pertandingan dengan harapan untuk meraih tempat yang terpuji. Hendak dipendekkan cerita, aku dengan bangganya ingin menyatakan di sini yang kami telah meraih NAIB JOHAN daripada 2 penyertaan. NAIB JOHAN tu. Ingat senang ke. Aku tak kira. Nak cakap yang aku dapat NAIB JOHAN jugak. Sekurang-kurangnya aku boleh bagitau orang aku dapat NAIB JOHAN dan dikira pencapaian terbaik aku ler.

16 comments:

achik said...

wah2... NAIB JOHAN tu.. group ko yg pakai baju merah tu ke?

kakLuna said...

lepas masuk nasyid buleh masuk One in A million pulak.. :)

iEn said...

waa.. leh duet dengan raihan kwang3!

RaFFLeSiA MeRaH said...

naib johan? kalo johan leh kita minum milo dulu yerr...membesar bagai johan...hikhikhik...

Tok Ketua said...

achik..
hehehehe, sebenarnya dua-dua ni bukan group aku. Ni gambar pertandingan tahun lepas. aku tak join pun

kakluna..
nak jugak masuk tapi ada had umur. Dah tak leh join. Yang boleh je pun raja lawak astro

chot..
mcm mana boleh tau? Tapi tetap dapat naib johan kan?

ien..
dapatkan album kami nanti erk.

RM..
milo bagi saya mengantuk. Nanti kena tidur banyak laks

Anonymous said...

alhamdulillah naib johan.. mujur jugak dua kumpulan je yang masuk. kalau satu, menang tanpa bertanding lak. ehe

Tok Ketua said...

mek..
pandai mek. Tapi kami ni bukan sedap pun. Kena komen teruk gak ngan juri. Kami juz masuk tuk suka2 jer. Tapi ada komen hakim lak. Malu ooooo

Anonymous said...

harharhar.
pakat kena badi realiti tv. sib baik tak wat secara live.. setakat penonton tu aje le yang tau. saya tak tahu.

Azhar Ahmad said...

Naib johan dari dua kumpulan? Nguahahhahah

Tok Ketua said...

mek..
kalau live lagi malu. Tapi yang bestanya bila kami start nyanyi je penonton dah tepuk. Yang juara tak pulak begitu

nor azhar..
kira naib johan jugak kan. Hehehehe

achik said...

ces.. nampak sgt aku baca dgn x kusyuk dan tawaduk.. naib johan utk 2 penyertaan je rupanya hahahahaha :D

iEn said...

free tak album?? waarrghhwakak!

Tok Ketua said...

achik..
tetap naib johan kan? Heheheheh

ien..
single dah kuar. Tajuk merapu meraban. Dapatkan yang original erk

akirasuri said...

tok..
tahniah dan kemudian saya mahu gelak..ha ha ha..oh ohh tak apa..kurang ada usaha..;)

Tok Ketua said...

cik akira..
saya pun gelakkan diri sendiri. Kami bantai masuk jer. Asal ada penyertaan.Juri kata percubaan yang berani. Hahahahaha. Tapi tahap malunya kami yang tanggung

CikguAndey said...

aku tumpang bangga dan kembang. Ramai ke pom pom girl bagi sokongan.